Mariposa Groves - Reisverslag uit Yosemite, Verenigde Staten van Eduard Ridder - WaarBenJij.nu Mariposa Groves - Reisverslag uit Yosemite, Verenigde Staten van Eduard Ridder - WaarBenJij.nu

Mariposa Groves

Door: Eduard

Blijf op de hoogte en volg Eduard

08 Juli 2009 | Verenigde Staten, Yosemite

Vandaag zijn we naar Mariposa Groves geweest, helemaal aan de zuidkant van het park. Daar staan grote bomen sequoia's, van een formaat dat moeilijk op foto vast te leggen is. We hebben uiteraard wel een paar pogingen gedaan. Onderweg kwamen we langs een uitkijkpunt op een mistige valley. Wellicht kwam die "mist" ook door gereguleerde bosbranden die ze als onderhoud voor het bos beschouwen. Vooral de sequoia's varen wel bij een bosbrandje zo nu en dan. Bovendien voorkomen kleinere gereguleerde branden dat er een oncontroleerbare grote brand uitbreekt. Nadat we de Giant Grizzly bekeken hadden stond even verderop de Californian (met gat / tunneltje) al te wachten om vereeuwigd te worden. Terug bij hotel Wawona waar de auto stond hebben we nog wat inkopen gedaan en toen lekker naar de lodge om bij het strandje langs de Merced River aan de overzijde van de straat nog wat te lezen en te zonnebaden. Glacier Point hebben we maar even overgeslagen, een mistige valley hadden we al op de foto. Net lekker gegeten en straks op tijd naar bed voor de langere trip van morgen over de Tioga Road naar Bodie en dan door naar Bishop.

Foto's van vandaag zijn te zien op

• 09 Juli 2009 - 05:19

Froukje:

Dat wordt een mooie trip morgen. Bodie is absoluut de moeite waard.

Slaap lekker!

• 09 Juli 2009 - 08:03

Lien:

Iedere morgen is het weer genieten, wat is het daar mooi en jullie koppies even zien doet ook goed.
    groetjes lien

• 10 Juli 2009 - 11:25

Jaap:

Ineens weet ik hoe ik je voortaan ga aanspreken: GG!