Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Eduard Ridder - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Eduard Ridder - WaarBenJij.nu

Grand Canyon

Door: Eduard

Blijf op de hoogte en volg Eduard

20 Juli 2009 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Vanochtend waren we redelijk op tijd wakker, mede vanwege het tijdsverschil. Na een ontbijt in een mega-ontbijtzaal (kwaliteit kon beter) op pad om de westzijde van de GC te ontdekken. De auto geparkeerd en de shuttlebus genomen naar Hermits Rest. De blauwe route ging vlot, maar de overstap naar de rode leverde wat vertraging op. Toen we uiteindelijk op die bus waren, begon het halverwege te onweren en te regenen. Eerst dus maar wat schuilen met muffin, cinnamonroll en hot choco. De temperatuur daalde inmiddels tot aangename waarden (rond de 20 graden). Gewapend met een nieuw shirt voor Liesbeth dus toch op pad langs de rand van de GC. Onderweg was het nu erg rustig (Amerikanen zijn blijkbaar wat ze eten: van suiker). Na de eerste wandeling weer een stukje met de bus en toen de tweede. Vervolgens weer met de bus naar de parkeerplaats. In GC Village stond een hert rustig aan een struikje te eten en trok zich niks van het verkeer aan. Op de heenweg hadden we er ook al twee vlak langs de weg gezien. Vanavond zagen we ook vlak voor ons hotel nog een indrukwekkend mannetjeshert.

Na een korte pauze in het hotel (koffie!!) gingen we uit eten in een steakhouse. Ook onze vegetariër kon er terecht in de categorie "gerechten zonder koe". Nog wat boodschappen voor de reis van morgen en toen op pad voor de 2e poging zonsondergang. Het leek beter dan gisteren, maar uiteindelijk speelde de bewolking de zon toch te veel parten. Jammer maar helaas.

Morgen op pad naar Yucca Valley, waar we woensdag de overburen ook gaan ontmoeten zoals uit een sms-je van vanmorgen bleek. Bij nader inzien hebben we daar wat veel tijd ingepland, want Joshua Tree Park lijkt ons niet bepaald dagvullend. We kijken wel even wat we doen. Vermoedelijk hebben we daar geen internet, dus het kan even stil zijn.

De foto's staan op:

• 21 Juli 2009 - 05:08

Froukje:

Ha, ik win elke keer met reacties! Mooie fotos weer, die donkere luchten maken de foto interessant. Wij vonden Joshua Tree erg leuk, en hebben daar een Roadrunner met jongen gezien. Er is meer dan alleen de yuccas.

• 21 Juli 2009 - 18:53

Anneke:

hi guys! wat een verhalen en wat een mooie foto's!!! Als ik dit zo lees, hebben jullie het geweldig! Veel plezier nog de laatste dagen!
    Groetjes!