Boca Tapada - Reisverslag uit Pital, Costa Rica van Eduard Ridder - WaarBenJij.nu Boca Tapada - Reisverslag uit Pital, Costa Rica van Eduard Ridder - WaarBenJij.nu

Boca Tapada

Door: Eduard Ridder

Blijf op de hoogte en volg Eduard

14 Juli 2017 | Costa Rica, Pital

De eerste nacht in een boomhut was enerverend, mede door de regen en het onweer. Gelukkig stond er iets verderop een hoge zendmast…
Bij daglicht zien we pas echt goed hoe hoog de boomhut is. We ontbijten traditioneel Costa Ricaans met Gallo Pinto buffet. Ondertussen zien we allerlei vogels en neusberen op de voederbakken afkomen. Die laatsten krijgen echter geen kans omdat de palen voorzien zijn van anti klimbeveiliging. Geeske en Eduard gaan kajakken met een groep van in totaal 7 mensen en 2 begeleiders. We rijden eerst een stuk stroomopwaarts over de ‘bumpy road” naar de plek waar we op de 3 amigos rivier beginnen. Er is een redelijke stroming door de regen van de afgelopen tijd. Onderweg zien we diverse dieren zoals leguanen, de JC lizard en apen. Na een uur pauzeren we even en na 2 uur zijn we klaar. Het was de moeite waard.

‘s Middags krijgen we nog een kleine tour te voet rondom het ressort. Opnieuw uitleg over flora en fauna er het feit dat deze eco lodge het oerwoud in strand houdt en veel voor de gemeenschap van Boca Tapada betekent. We zien de “blue jeans frog” en een geniepig addertje.

We eten weer op het ressort en om 9 uur gaat het licht uit…