Monteverde - Manuel Antonio - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Eduard Ridder - WaarBenJij.nu Monteverde - Manuel Antonio - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Eduard Ridder - WaarBenJij.nu

Monteverde - Manuel Antonio

Door: Eduard Ridder

Blijf op de hoogte en volg Eduard

19 Juli 2017 | Costa Rica, Manuel Antonio

Vandaag van Monteverde naar de Costa Verde. Zo heet het resort in Manuel Antonio waar we de komende drie nachten verblijven. Het is ruim 3 ½ uur rijden. Bij het uitchecken laat ik de eigenaar van de Monteverde Inn nog wat foto's zien van gisteravond en beloof ze te mailen.
In Monteverde doen we nog wat inkopen en vinden ook wat glutenvrije broodjes. Dat is schaars goed in Costa Rica. We rijden een uur over halfverharde wegen met de 4wd en daarna een uur op normale asfaltwegen. Dan komen we bij Tarcoles waar onder de brug krokodillen tot 4 à 5 meter lengte liggen. Voordat we die bekijken gaan we eerst iets eten en laten de auto achter bij een onofficiële parkeerwachter. Na de lunch lopen we de brug op om de krokodillen te bewonderen. De handelaren met spiegeltjes en kralen laten we even voor wat het is. Op de brug staan ook een paar uitgekookte Costa Ricanen die de krokodillen in beweging krijgen met het gooien van slachtafval van de poelier. Dat levert leuke filmpjes op een vraagt dus om een beloning. Genoeg krokodillen gezien, dus we slaan de tour over en rijden in anderhalf uur naar Manuel Antonio. Het resort Costa Verde blijkt erg uitgestrekt. Onze cabin ligt zelfs aan de andere kant van de weg. Dat levert wel een ANWB score op van ‘aan storende weg’, maar het uitzicht aan de kustzijde is fantastisch. De cabin is super ruim met 2 slaapkamers, 2 badkamers een kitchenette en een hele ruime veranda. Wow!
We kunnen dus zelf maaltijden maken, maar er wordt gelukkig niet van mij verwacht dat ik morgenochtend gallo pinto serveer.
De meiden gaan lekker zwemmen in één van de drie zwembaden. Ik rust wat uit van de reis.
We bezoeken nog een grote supermarkt om de keuken te vullen en besluiten een broodje te eten, na de warme maaltijd van vanmiddag.

De foto's van vandaag zijn hier te vinden

• 20 Juli 2017 - 19:35

Robert Jan:

Eindelijk een paar dagen op dezelfde plek!