Ojochal - San José - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Eduard Ridder - WaarBenJij.nu Ojochal - San José - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Eduard Ridder - WaarBenJij.nu

Ojochal - San José

Door: Eduard Ridder

Blijf op de hoogte en volg Eduard

24 Juli 2017 | Costa Rica, San José

We nemen afscheid van het tentenparadijs van Rio Tico Lodge. We hebben besloten vandaag geen programma meer te doen maar rustig naar San José terug te rijden. Dat duurt ongeveer 4 uur, of je nou langs de kust rijdt of via de bergen. We kiezen voor de kustweg. Onderweg nog even een supermarkt aandoen en vlak voor het einde nog even tanken. Met de 4G hotspot vinden we op tijd een benzinepomp. Het verkeer in San José is een stuk drukker dan we gewend waren, maar als je gewoon kalm blijft wil het prima. Costa Ricanen houden er wel van hun claxon te gebruiken. Dat is wil bijzonder omdat Cees vertelde dat ze eigenlijk nooit kwaad worden…
We rijden soepel naar het hotel Sleep Inn Downtown maar doen 10 minuten over de laatste 50 meter omdat we in een file bussen van de universiteit verzeild raden. Pura vida!
We installeren ons, leveren de auto in en doen wat laatste aankopen in supermarkt en souvenirshop. We verbazen ons over de verkeerschaos die een kleine aanrijding met blikschade oplevert. Na 15 minuten staat het verkeer nog stil en het geclaxoneer is niet van de lucht.
Ná 6 uur lopen we naar Tin Jo waar we 2 weken geleden ook begonnen. Het eten is zo mogelijk nog lekkerder dan de vorige keer en de meiden willen ober José wel in de koffer meenemen. Een heerlijk einde van ruim 2 weken Costa Rica: Pura vida!

Foto's

• 03 Augustus 2017 - 11:54

Wil Ravenhorst:

heb al de verslagen gelezen en meegenoten!