San Jose - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Eduard Ridder - WaarBenJij.nu San Jose - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Eduard Ridder - WaarBenJij.nu

San Jose

Door: Eduard Ridder

Blijf op de hoogte en volg Eduard

10 Juli 2017 | Costa Rica, San José

Na een goede nachtrust ontbijten we in het hotel. We slapen in het Sleep Inn San José Doen toen. We maken kennis met een traditioneel Costa Ricaans gerecht Gallo Pinto, gekruide rijst met bonen, meestal met roerei geserveerd. Dat gaat er prima in. Het buffet is wel internationaal met wafels, croissants en fruit. Eten op de juiste tijden helpt ook met het verwerken van de jetlag. We halen een ton colones (ik ben rijk!) en bezoeken een supermarkt voor wat dagelijkse zaken en water. Er is een behoorlijk aanbod aan glutenvrije producten en behulpzaam personeel.
Na de boodschappen weggebracht te hebben slenteren we door de Avenida Central en schieten een paar winkels in. Aan het einde staat het gebouw van het Nationale Theater. Het is een rijk versierd gebouw uit het einde van de 19e eeuw. De folder geeft ook in het Engels een goede toelichting. Zo is te lezen dat San José de derde stad ter wereld was met elektriciteit. Die innovatieve voorsprong heeft de stad helaas niet weten vol te houden.
We lopen verder naar de Mercado Central, een overdekte markt met veel etenswaren en ‘soda’s’, kleine eettentjes. Het ziet er erg gezellig en lekker rommelig uit. We doen nog wat inkopen en houden siësta in het hotel..

Het is al donker als we om half zeven gaan eten bij restaurant Tin Jo op 10 minuten lopen van het hotel. Tin Jo heeft een variëteit aan Oostende gerechten en bovendien een glutenvrije kaart. Het eten is prima en we krijgen naast de desserts voor Geeske en Eduard nog een proeverij van sorbetijs van het huis, heerlijk! We gaan op tijd naar bed want om 06.20 uur staat het vervoer naar Tortuguero al voor de deur.

De foto's zijn te vinden op

• 11 Juli 2017 - 09:00

Pv Van Der Broek:

Mooi, hier hebben we meteen maar op zondag het gras gemaaid. Gelukkig maar want gisteravond ging boven stad de kraan open en dat hield wel even aan.

• 12 Juli 2017 - 17:54

Jacqueline:

Grappig om de verhalen over de regen daar te lezen, hier in Schotland vandaag juist een heerlijke zonnige dag, net als gisteren. Veel plezier daar!