Boca Tapada - La Fortuna (El Arenal) - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Eduard Ridder - WaarBenJij.nu Boca Tapada - La Fortuna (El Arenal) - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Eduard Ridder - WaarBenJij.nu

Boca Tapada - La Fortuna (El Arenal)

Door: Eduard Ridder

Blijf op de hoogte en volg Eduard

15 Juli 2017 | Costa Rica, Fortuna

Vandaag reizen we van Boca Tapada naar La Fortuna dat aan de voet van de vulkaan El Arenal ligt. Tegen negen uur vertrekken we uit het paradijselijke Boca Tapada over de 30 km gravelweg naar Pital en dan over asfaltwegen naar La Fortuna. Daar bezoeken we de eerste supermarkt voor inkopen voor de lunch. La Fortuna is vrij toeristisch en heeft naast veel hotels ook de nodige restaurants en supermarkten. De oorzaak van het toerisme is gelegen in de vulkaan, die niet alleen een mooi plaatje geeft, maar ook diverse bronnen met warm water. We zijn tegen de middag al bij ons hotel Lomas del Vulcan en kunnen gelukkig al terecht in één van de twee kamers. Die zijn erg ruim en voorzien van veranda. Het toiletpapier is weer kunstig gevouwen.
We eten wat en de dames bezoeken kort het zwembad. Ze komen al vlot terug omdat het begint te regenen. Met het weer hebben we tot nu toe mazzel gehad. Het regende meestal als we sliepen of binnen waren. Hopelijk houden we dat zo. Het is wel vochtig warm en dat lijkt ook de oorzaak van haperende apparatuur. Eduard’s telefoon weigert nog te laden maar dat is na een dag hersteld. De nieuwe camera loopt echter ook vast. We testen de klantenservice van Sony….
Om 5 uur vertrekken we naar deed thermische baden van Baldi op nog geen 10 minuten rijden van het hotel. Het is er gezellig druk omdat dit weekend een korte Costa Ricaanse schoolvakantie eindigt. Er zijn diverse baden met verschillende temperaturen en zelfs een natuurlijke sauna. Na 2 uur kleden we ons om om te gaan eten. In een grote zaal wordt een buffet geserveerd. Voor Joline maken ze apart kip zonder de glutenhoudende saus. De drankjes zijn prijzig maar er is ook water en sap en koffie. We kleden ons na een uurtje nogmaals om en dan is het ineens veel rustiger. Een goede gelegenheid om wat foto's te maken.
Loom keren we terug naar onze kamers.

Foto's staan op