New York 1 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Eduard Ridder - WaarBenJij.nu New York 1 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Eduard Ridder - WaarBenJij.nu

New York 1

Door: Eduard Ridder

Blijf op de hoogte en volg Eduard

26 Juli 2017 | Verenigde Staten, New York

De eerste volle dag in New York besteden we aan het bezoeken van downtown Manhattan en het bekijken van een paar dingen die de vorige keer niet aan bod gekomen waren o.a. de NYSE en de ‘raging bull'. Bij die laatste zie je het beeld bijna niet meer door de toeristen. Bijzonder is dat men zowel met de voorkant als de achterkant van de stier op de foto wil. We lopen verder richting Battery Park en bezoeken een kerkje dat ingeklemd staat tussen de wolkenkrabbers. Daarna bezoeken we een museum over de indianen. Dat is onderdeel van het Smithsonian Institute en dus gratis. Leuk om ook dingen te zien van plekken die we al eerder bezochten als Mesa Verde in Colorado en Palenque in Mexico.
Daarna is het tijd voor de lunch. Met behulp van het internet vinden we een winkeltje waar ze ook glutenvrije zaken verkopen. Laten we daar 2 jaar geleden nu ook al geweest zijn…
We nuttigen de lunch in Battery Park met uitzicht op Elliis Island en het vrijheidsbeeld. Lekker in de zon met 23 graden prima vol te houden.
Dan is het toch echt tijd om te shoppen er tussendoor bij Starbucks te droppen. Door ons Costa Ricaanse bioritme merken we niet hoe snel de tijd gaat. Tegen 7 uur landen we met de buit in het hotel. Daar komen we even bij en zoeken een geschikte eetgelegenheid. Dat wordt een italiaan Don Antonio die ook glutenvrij aanbod heeft. De zaak zit stampvol en de familie Ryder wacht erven op een tafel. We krijgen een leuk hoekje met uittocht op een scherm met live beelden uit de keuken. Wat een actie in de keuken!
De pizza's smaken prima. De glutenvrije is ook erg krokant. Heel iets anders dan die prefab bodems uit de winkel.
We buiken nog even uit met een wandeling en gaan dan naar het hotel. De benen verdienen rust ondanks de metro ritjes.

Foto's vind je hier

• 27 Juli 2017 - 16:49

Froukje Brouwer:

Ondanks de metro hebben we nergens zo veel gelopen als in New York. Ja, al die toeristen bij de bull! Heb je het dappere meisje wel kunnen zien?