Joshua Tree - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Eduard Ridder - WaarBenJij.nu Joshua Tree - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Eduard Ridder - WaarBenJij.nu

Joshua Tree

Door: Eduard

Blijf op de hoogte en volg Eduard

22 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

We werden redelijk op tijd wakker en gingen rond 9 uur na Joshua Tree Park. Het leek eerst nog redelijk van temperatuur, maar die werd allengs hoger en kwam weer boven de 100 graden Fahrenheit uit. Na een bezoekje aan een cactustuin, weer terug naar het hogere deel van het park en daar de verschillende rotspartijen bekeken, waaronder de skull rock (schedelrots) en uiteraard ook de lelijkste boom ter wereld, de Joshua Tree. Tussen de rotsen zagen we nog een paar kangaroo rats (dikke muis uit Death Valley maar dan springlevend). Tot slot nog een wandeling door de Hidden Valley. We dachten daar even lekker te kunnen genieten van schaduw, maar niks was minder waar. We hebben nu nog medelijden met het vee dat veedieven daar verborgen, wat een hitte! Op de weg terug een sms-je van de familie Coppes dat ze net het park ingingen. Wij hadden na 4 uur ernstig behoefte aan wat verkoeling. Na een paar uur kwamen ook de Coppes lichtelijk oververhit uit het park en doken de meisjes het zwembad in. Na veel wikken en wegen toch maar weer terug naar de chinees van gisteren. Daar hebben we lekker met elkaar gegeten en daarna nog een lan-party annex nintendo-meeting gehouden in onze kamer.

De foto's zijn te zien op:

• 23 Juli 2009 - 17:45

Froukje:

Mooi he, die cactussen!
    Mooie yuccas die Joshua trees.

• 24 Juli 2009 - 05:04

Eduard Ridder:

Dit is zeker geen "jokvakantie". Als we terug zijn mag je als dank onze was doen en het californische zweet er uit wassen. Ik respecteer als jurist simpelweg het portretrecht van derden. Dus je moet even wachten tot we thuis zijn op de privé-foto's (wel gekleed!).

• 25 Juli 2009 - 23:20

Robert Jan:

Leuke foto's van de cactussen, vooral de tweede. Kan zo een desktop achtergrond zijn.