New York Times Square - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Eduard Ridder - WaarBenJij.nu New York Times Square - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Eduard Ridder - WaarBenJij.nu

New York Times Square

Door: Eduard Ridder

Blijf op de hoogte en volg Eduard

17 Juli 2015 | Verenigde Staten, New York

Vandaag wierpen we ons voor de eerste dag in het gedruis van de stad. Gisteravond hadden we onze New York Pass al opgehaald, goed voor vijf dagen vrij entree tot veel attracties. Na de eerste dag hadden we de kosten (€180 p.p) er al bijna uit, dus we maken nog vier dagen "winst". We haalden eerst kaartjes voor The Ride een tour voor 's avonds. Op weg naar het Empire State Building bezochten we de bibliotheek, een prachtig gebouw. Het uitzicht boven was prima en de drukte viel mee als je een paar trappen wilde lopen. Koffie gedronken en via het Grand Central Terminal naar Times Square. Grand Central is een prachtig kopstation. Times Square is het hart van het theater district. Daar bezochten we en expositie over The Hunger Games, erg mooi. Nog wat geshopt en gegeten en toen The Ride. Dat is een bustour / theatersport. De stoelen in de bus staan dwars op de rijrichting in 3 rijen net als in een theater. Twee komische dames vermaakten de boel en beeldschermen een lichtshow complementeren de effecten. Onderweg vertelden ze dingen en maakten ze veel grapjes, maar ook op straat waren kleiner showtjes: een tapdanser, balletdansers, een rapper en een saxofonist en zangeres. Het was erg leuk en maar zo voorbij. Nog even over Times Square en tegen tienen weer in het hotel. Wat een dag...

Foto's op:

• 18 Juli 2015 - 19:43

Gerard Ridder:

Leuk hoor! Ik dacht al wel dat Eduard het goed voorbereid had en dat is ook vacantie-plezier