Manuel Antonio - Ojochal - Reisverslag uit Ojochal, Costa Rica van Eduard Ridder - WaarBenJij.nu Manuel Antonio - Ojochal - Reisverslag uit Ojochal, Costa Rica van Eduard Ridder - WaarBenJij.nu

Manuel Antonio - Ojochal

Door: Eduard Ridder

Blijf op de hoogte en volg Eduard

22 Juli 2017 | Costa Rica, Ojochal

Vandaag de laatste verplaatsing naar een nieuwe locatie, afgezien van de laatste overnachting in San José. We rijden een kleine anderhalf uur naar het zuiden langs de Pacifische kustlijn. Bij Ojochal vinden we aan het einde van een halfverharde weg een klein paradijsje: Rio Tico Lodge. Het bestaat uit 9 2-3 persoons tenten van een model dat je in Afrika zou verwachten. De Nederlandse eigenaren wonen in een stenen huis waarin ook ruimte is voor de receptie/bar en één hotelkamer. 9 jaar geleden zijn ze begonnen en na 2 jaar vergunningen en bouwen en 2 jaar opstarten loopt het nu heel goed. In 2018 zijn sommige maanden al vol…
Het is echt een klein paradijsje langs een riviertje dat verderop een prachtige waterval heeft waar we ons later die middag verkoelen. Geeske en Eduard hebben dan al het naastgelegen restaurant bezocht. Dat heeft geen menukaart. Je wordt geacht tilapia te eten en anders kip. Het gaat er prima in.
De waterval is inderdaad betoverend met een grote rots waaronder het water doorstroomt. De waterstroom is krachtig en verfrissend.
‘s Avonds eten we in Ojochal bij Mamma e papa, een Italiaans restaurant, getoond door een Italiaan en zijn Costa Ricaanse geliefde. Het eten is prima, Joline geniet van de kip in sinaasappelsaus. We gaan op tijd naar bed met het oog op de trip naar Corcovado morgen.

Foto's staan hier