La Fortuna - Monteverde - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Eduard Ridder - WaarBenJij.nu La Fortuna - Monteverde - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Eduard Ridder - WaarBenJij.nu

La Fortuna - Monteverde

Door: Eduard Ridder

Blijf op de hoogte en volg Eduard

17 Juli 2017 | Costa Rica, Monteverde

Vandaag verlaten we La Fortuna en reizen naar het reservaat van Monteverde. Hemelsbreed is dat een korte afstand maar de beste weg rijdt om het meer heen. Dat is een mooie kronkelige weg met vergezichten die doen denken aan een tropische variant op Zuid Duitsland of Zwitserland. We zien ook reclame voor een echte Duitse bakkerij met Sauerkraut en Wurst.
Het tempo zit er met 60 km/u goed in, dus rijst de vraag waarom we dan 3 uur over 120 km zouden moeten doen. Dat blijkt wel als we de strakke asfaltweg verlaten. De weg wordt een lappendeken met her en der een kuil, daarna wordt het echt onverhard tot ronduit modderig. De vierwielaandrijving is geen luxe en low gear rijden op de heuveltjes ook comfortabel.
Ondertussen is het af en toe gaan regenen en als we bij de Monteverde Inn aankomen breekt het onweer los. We hebben weer twee kamers en zouden daarmee nog een gezin extra onderdak kunnen geven…
De Monteverde Inn is onderdeel van de Valle Escondido, een privaat reservaat dat ook door derden bezocht kan worden. Je mag tot 16.30 zelf de trails bewandelen. Om 17.30 uur is er een georganiseerde nightwalk van 2 uur. Die gaat vanwege het onweer helaas niet door. We doden de tijd met spelletjes onder het afdak van het restaurant/café en genieten van het huisgemaakte gebak. We besluiten om hier ook te blijven eten. Er is een behoorlijk ruim aanbod en de casados zijn ook glutenvrij. Er is een authentieke pizzaoven. Ondertussen blijft het regenen en trekken we voor het eerst ‘s avonds een vest aan. Morgen hebben we nog een kans op de nightwalk.

De foto's staan op