Mist Trail - Reisverslag uit Yosemite, Verenigde Staten van Eduard Ridder - WaarBenJij.nu Mist Trail - Reisverslag uit Yosemite, Verenigde Staten van Eduard Ridder - WaarBenJij.nu

Mist Trail

Door: Eduard

Blijf op de hoogte en volg Eduard

07 Juli 2009 | Verenigde Staten, Yosemite

Vandaag een pittige wandeling gedaan langs de Mist Trail, die leidt naar de Vernal Falls en nog hoger naar de Nevada Falls. Dat laatste hebben we niet gehaald. Daarvoor was het te warm en te ver. Omhoog was het erg druk, maar niet erg "mistig", een beetje water, maar geen vergelijk met 4 jaar geleden. De regenponchos waren dus voor niks mee. Onderweg nog de nodige eekhoorntjes en een leuk blauw vogeltje gezien. Na het bereiken van de Vernal Falls zijn we nog iets verder geklommen (verder dan ik dacht) om op de John Muir Trail te komen. Dat was de trail waarlangs je te paard omhoog kon komen. Deze trail gaat wat geleidelijker, maar het duurt wel erg lang. Het leken de trappen in het Winchester Mystery House wel! Op de terugweg zagen Geeske en ik nog een ratelslang. In Curry Village nog wat boodschappen gedaan en in de lodge lekker pasta gemaakt. Ik dacht vanochtend dat de douche niet werkte, maar je moet de kraan er krachtig uittrekken; bijzondere kranen hebben ze hier.

De foto's van vandaag zijn te zien op:

• 08 Juli 2009 - 03:49

Froukje:

Gelukkig, ik dacht dat jullie kwijtgeraakt waren.

Die blauwe vogel is een Steller's Jay, broertje van de meer gewone Blue Jay.

Toch pasta? Mooie fotos!

• 08 Juli 2009 - 05:14

Robert Jan:

Goeie foto's van de watervallen - compositie, schuine lijnen en zo. Veel plezier in Yosemite, doen jullie de Redwoods morgen?

• 08 Juli 2009 - 05:29

Eduard:

Morgen inderdaad Mariposa Groves en Glacier Point. Beetje meer auto rijden dan vandaag. De lokale pomphouder weet wat een monopolie is: 3 dollar 80 voor een gallon in plaats van 3 dollar!

• 08 Juli 2009 - 07:18

Richard:

vorige keer was er toch ook geen verschil of je nu met of zonder regenjack maar boven ging. Voordeel van wat minder mist is dat je de rest van de vakantie nog een werkende camera hebt. :D

• 08 Juli 2009 - 07:19

Richard:

• 08 Juli 2009 - 16:29

Jacqueline:

Mooie foto's van het uitzicht hoor, echt wow!
    Dat vogeltje en die slang vond ik ook bijzonder. Prettig zo'n lodge vlakbij, nu ik het zie op de foto weet ik ook beter welke je bedoelt! Het warme weer is hier even een paar dagen over, was zondag op de Hoge Veluwe ook wel erg benauwd!