Death Valley en Las Vegas Strip - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Eduard Ridder - WaarBenJij.nu Death Valley en Las Vegas Strip - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Eduard Ridder - WaarBenJij.nu

Death Valley en Las Vegas Strip

Door: Eduard

Blijf op de hoogte en volg Eduard

10 Juli 2009 | Verenigde Staten, Las Vegas

Een lange rit van Bishop naar Las Vegas. Op tijd opgestaan en het hotelontbijtbuffet aangevallen. Daarna snel de auto in om de lange warme reis aan te vangen. Na een uur op de highway gingen we linksaf naar Death Valley. Na wat bergjes (airo uit!) kwamen we in de valei en bij onze tweede stop zat de dood ons al op de hielen (dode woestijnmuis o.i.d.). Bij Stovepipe Wells de duinen van afstand gezien en het graanveld van de duivel. Toen verder naar het bezoekerscentrum in Furnace Creek. Van daaruit de weg naar Badwater ingeslagen. Badwater is een zoutvlakte (op water!) en het laagste punt van de VS (90 meter beneden zeeniveau). We voelden ons als kaaskoppen bijna thuis zij het dat het er een beetje warmer was dan thuis... Het was er 119 graden Fahrenheit, dat is ongeveer 48 graden Celcius. En dan was het nog een halfbewolkte dag...
Verder nog langs de Golden Canyon, de Golfbaan van de Duivel, Artists Drive en Zabrisky Point geweest. We hebben overal foto's van, maar niet iedereen had puf om de auto met airco te verlaten.

Het was inmiddels al 2 uur en we moesten nog 3 uur naar Las Vegas. Onderweg alleen maar woestijn en één stadje (Pahrump) en dan ineens verschijnt Las Vegas in beeld, een megastad die nog steeds groeit. We hebben in het hotel even uitgepuft en zijn toen op zoek gegaan naar eten. Uiteindelijk werd dat een mexicaanse snackbar, met goed vullende taco's etc. Ook zijn we de strip nog op en neer gereden en hebben ons vergaapt aan de enorme casino's. Te moe om nog verslag te doen het bed in gedoken.

Foto's zijn te zien op:

• 12 Juli 2009 - 06:30

Froukje:

What happens in Las Vegas, stays in Las Vegas.

Mooie fotos van Death Valley!