Mesa Verde - Reisverslag uit Cortez, Verenigde Staten van Eduard Ridder - WaarBenJij.nu Mesa Verde - Reisverslag uit Cortez, Verenigde Staten van Eduard Ridder - WaarBenJij.nu

Mesa Verde

Door: Eduard

Blijf op de hoogte en volg Eduard

18 Juli 2009 | Verenigde Staten, Cortez

Vanochtend om 7 uur opgestaan en na het inpakken en ontbijten op pad voor de reis naar Mesa Verde, waar we de klifwoningen van indianen uit ± 1250 na Chr. gingen bekijken. We waren er tegen 11 uur om kaartjes te kopen voor de begeleide tours. Om half 2 en 4 uur konden we mee. Voor die tijd eerst zelf nog een andere site bekeken en wat gegeten. Joline en ik gingen de Balcony House bekijken, hetgeen wel wat vroeg van onze zenuwen, vanwege de trap van 9! meter hoog die beklommen moest worden. Ook de kruiptocht door een tunneltje en nog meer limbo-acties werkten op de lachspieren. De ranger vertelde ons hoe de mensen er leefden en hoe de natuurlijke zandsteen arcaden ontstaan waren. Na een uur waren we klaar, terug naar Geeske en Liesbeth. Wat gegeten en gedronken en toen gingen Geeske en ik naar de tour van het Cliff House, de grootste klifwoning. Ook hier de nodige trappetjes en laddertjes, maar het was erg leuk en interessant. Na een rondje met zijn allen langs wat uitzichten terug naar Cortez voor het hotel. Even inchecken, een pizza bij de pizzahut, een paar boodschapjes en het bed lokt al weer.

Foto's zijn te zien op:

• 19 Juli 2009 - 05:29

Froukje:

Leuk om die parken te zien die we zo'n 15 jaar geleden hebben bezocht!