Varen in de Bay, China Town en Coit Tower - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Eduard Ridder - WaarBenJij.nu Varen in de Bay, China Town en Coit Tower - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Eduard Ridder - WaarBenJij.nu

Varen in de Bay, China Town en Coit Tower

Door: Eduard

Blijf op de hoogte en volg Eduard

01 Juli 2009 | Verenigde Staten, San Francisco

Lieve mensen,

Nu jullie (en de dames inmiddels ook) nog op één oor liggen een berichtje uit de USA. We waren al vroeg wakker en zijn na een ontbijtje bij Starbucks met de cablecar naar de Fisherman's Wharff gegaan. We hadden al ontdekt dat Alactraz zelf bezoeken geen haalbare kaart meer bleek (uitverkocht) en gebruik maken van de dure "packagedeals" vonden we geen optie. Dus gekozen voor een vaartocht in de Bay naar de Golden Gate Bridge, om Alcatraz heen en naar de Bay Bridge. Uiteindelijk waren we 1 1/2 uur onderweg. Bij de pier lagen de vaste badgasten (zeeleeuwen). Een beetje geslenterd langs de boulevard en toen met de cablecar naar Union Square. Daar geluncht in de kelder van Macy's (soort V&D)en vervolgens op pad naar China Town. Veel goedkoop spul (made in China), wel een paar aardige kiekjes gemaakt. Toen doorgelopen (eh geklommen) naar Coit Tower, een toren gemaakt in opdracht van een excentrieke miljonaire met een zwak voor brandweermannen. Afgedaald via tuinen (zonder de beloofde beelden en papagaaien uit de reisgids) en met de bus terug naar Union Square. De pizza in de kelder van Macy's was erg vers en lekker licht. Nog een beetje drinken gekocht bij Walgreen's en toen naar het hotel. Al met al een leuke dag, maar ons trekkende been (jet leg) speelt ons nog wel parten. Veel foto's gemaakt en die zijn te zien via deze link:

Morgen gaan we fietsen. Het is gelukkig niet ontzettend warm (± 20 graden).

Wordt vervolgd!!

• 02 Juli 2009 - 05:00

Froukje:

mooie fotos! die van de skyline is erg leuk.

• 02 Juli 2009 - 06:51

Carleen:

Leuk jongens, verslag en foto's. En straks in 1 keer een fotoalbum klaar ;)
    Veel plezier! En groetjes.

• 02 Juli 2009 - 07:23

Lien :

het klinkt heel gezellig,
    aparte dingen die jullie zien,hier alles oke,
    slaap lekker en morgen is er weer een dag om te
    genieten.

Liefs mam - Oma dag

• 02 Juli 2009 - 15:49

Richard:

Ontbijten bij Starbucks, dat haalt het toch niet bij zelf je pannekoeken klaar maken. :D Verder erg jaloers en bijna vakantie.

• 03 Juli 2009 - 07:27

Lien:

ZO te zien weer een hele
    mooie dag, maar jullie
    zijn de aangekondigde
    haaien vergeten te voeren. groetjes