Winchester Mystery House - Reisverslag uit Santa Cruz, Verenigde Staten van Eduard Ridder - WaarBenJij.nu Winchester Mystery House - Reisverslag uit Santa Cruz, Verenigde Staten van Eduard Ridder - WaarBenJij.nu

Winchester Mystery House

Door: Eduard

Blijf op de hoogte en volg Eduard

03 Juli 2009 | Verenigde Staten, Santa Cruz

Vandaag op pad vanuit San Francisco naar Santa Cruz via San José (Winchester Mystery House). We hebben lekker ontbeten bij het restaurant aan de overzijde en toen de spullen oppakken, uitchecken en naar de Hertz. Er stond voor ons een mega SUV klaar, een rode Ford Flex met 13 mijl op de teller..... Hij heeft een dubbele achterbank, dus met de bagage eruit kunnen Robert Jan en Froukje ook mee. De achterste stoelen kunnen plat om bagageruinte te maken. San Francisco uitgereden via de Bay Bridge (dubbeldeks) ondanks de probleempjes met GPS-ontvangst door de hoge gebouwen waar we tussendoor reden. De auto rijdt prima en al snel zijn we in San José voor het Winchester Mystery House. Dit gebouw is gemaakt (of in elkaar geflanst) door de weduwe Winchester (van die geweren) die iedere keer als ze weer wat nieuws bedacht er maar weer een stukje bij aanbouwde. Ze had wat afwijkingen met angsten voor geesten van mensen die door Winchesters waren gedood en dat leidde tot bijzondere dingen in het gebouw. Het getal 13 kwam veel voor, veel spinnewebmotieven en gekke deuren en ramen die op muren uitkeken. Na de gewone tour hebben we ook de behind the scenes tour gedaan om te kijken hoe het huis gemaakt was en hoe het werkte, erg leuk. Daarna door naar Santa Cruz, onderweg wat file vanwege de vakantiedrukte (Independence Day). Bij Robert Jan en Froukje hing de 3 kleur al uit. Lekker gegeten (geen pizza of pasta!) en 's avonds nog even naar het strand geweest bij Capitola.

Foto's zijn te zien op:

en op